W Cities: Skylines 2 smutny szczegół pokazuje, na ile realistycznie symulowana jest gospodarka

Nowe Cities: Skylines ma być znacznie bardziej realistyczne w wielu aspektach.

Uwzględnia to gospodarkę, o której pisaliśmy w poniedziałek, a która była też tematem dzisiejszego materiału wideo. W tymże Henri Haimakainen, projektant w studiu Colossal Order, omówił dokładniej m.in. bezdomnych, zwolnienia oraz bankructwa (te kwestie zostały wspomniane już przy okazji wtorkowego wpisu).



W przeciwieństwie do pierwszej odsłony (i wielu innych city builderów), mieszkańcy będą mogli zostać pozbawieni domu wskutek problemów finansowych.

Jak wspominano we wcześniejszych dziennikach, osoby prywatne oraz firmy (tzw. „agenci”) będą poszukiwać domów, biur, siedzib etc. m.in. pod kątem opłacalności oraz własnych potrzeb. Jednakże czasem może nie stać ich na opłacenie czynszu w pożądanej strefie.

W takiej sytuacji „agenci” będą wypatrywać tańszych lokacji stosownie do swoich zarobków. W ostateczności mieszkańcy mogą się wyprowadzić z miasta, ale najbiedniejsi z nich zostaną na ulicach (czy też w parkach oraz – jak wspomniano we wcześniejszym wpisie – w opuszczonych budynkach), dopóki nie poprawi się ich sytuacja finansowa.

Nieco inaczej wygląda to w przypadku firm. Jeśli spółka odnotuje przychody niewystarczające do uiszczenia koniecznych opłat (czynszu oraz za dostawy i zasoby), zbankrutuje i pozostawi po sobie opuszczony budynek oraz, rzecz jasna, bezrobotnych pracowników. Ci zresztą mogą zostać zwolnieni już wcześniej, jeśli ich pracodawca odnotuje zbyt małe zyski.

Takie rozwiązanie nie występowało w oryginalnym Cities: Skylines, chyba że skorzystaliśmy z modów. Obecność bezdomnych będzie pokazana wizualnie, ale nie w formie obozowisk. Po prostu ci mieszkańcy pojawią się w parkach na terenie miasta.

Poza tym twórca powtórzył to, co mogliśmy przeczytać w ostatnim dzienniku dewelopera, w tym o wsparciu rządowym na początku rozgrywki (m.in. w formie świadczeń dla bezrobotnych) czy preferencjach mieszkańców i spółek odnośnie do lokalizacji (które będą uzależnione m.in. od wieku, obecności dzieci, dróg, surowców itp.).

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-08-17 17:49:38